Kersti & Eric

Kersti & Eric
Utanför butiken på Vegagatan 54

måndag 29 mars 2010

Angående senaste TV programmen angående barnarbete på kakaoplantagen.
Såg Du det programet?
Detta är tyvärr ingen nyhet, detta har vetats om länge. Det är fruktansvärt hur barnen som råkar ut för detta blir behandlade. För mig är det viktigt att välja choklad där jag kan härleda ursprunget. Då har jag själv mer kontroll över det jag handlar och det jag stödjer.
Det är ingen lätt fråga att ta tag i. Kom gärna med kommentarer om detta!

Vad händer med barnen om allt detta verkligen stoppas?
Vad händer med de stora chokladbolagen?
Vad händer med chokladpriserna som tidigare varit låga?
Vad händer med familjerna som äger plantagen om ingen handlar av dem?
Är Du villig att betala det pris det blir om alla skall få rätt betalt, eller stoppas handeln då? o hur går det då för plantageägarna?

Många frågor att fundera på, eller hur!
Berätta gärna vad du tycker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar