Kersti & Eric

Kersti & Eric
Utanför butiken på Vegagatan 54

onsdag 17 mars 2010

Den här bloggen är för dig som tycker att det är viktigt att ta hand om naturen, ta hand om dig själv, dina barn och dina medmänniskor och samtidigt älskar CHOKLAD.
Det är så viktigt att vi gör medvetana val i livet. En stor fråga för mig är ekologiskt och fairtrade. Tänk vad lite det kostar dig och mig som bor här i Sverige att handla ekologiskt. Tänk vad mkt det kostar dem som arbetar på kakaoplantagen om odlingen inte är ekologiskt. Det finns så mkt gifter på dessa oekologiska plantage. Gör det där lilla extra och hjälp dig själv plus dina medmänniskor.

Jag kom i kontakt med Pacari via Ecuadors ambassad som kontaktade mig och visade mig olika chokladmärken från Ecuador. De undrade om jag var intresserad av något av märkena.
De sa inget om kvaliteten.
Jag fick smaka och jämförde sorterna. Oaooo...
Det var ett mkt enkelt val. Pacari var och är riktigt outstanding. Jag ringde till Santiago direkt och han kom till Stockholm och Sverige dagen efter.

Första mötet:
Vi satt på ambassaden i flera timmar och pratade och jämförde choklad. Fortsättning följer!


Santiago kom ända från Ecuador. Han arbetar mer än ekologiskt och mer än fairtrade. Så fantastiskt hur hans arbete sköts. Kika gärna in på www.zebeda.se för att se bilder på chokladen. Han har startat en skola i djungeln för barn som är föräldralösa. Detta får han inte betalt för, utan han gör det på sin fritid som han inte har. Han utbildar dem i ekologisk odling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar